onsdag 4. januar 2012

Søstre

I sommer laget jeg sparkebukse til lillesøster i magen, i et meget kult stoff. Jeg la den ut på bloggen her. Den har jeg nå begynt å bruke, og den er faktisk (til tross for litt dårlige kanter) veldig anvendelig og fin i snittet:) Men da Eiril fant denne buksen, var det tydelig at hun syntes den var veldig fin, og prøvde å ta den på seg. Litt liten riktignok, men verdt forsøket;) Og det kan jo av og til være vanskelig for en toåring å akseptere at nå er ikke alt lengre hennes, men hun må dele med et nytt familiemedlem! Så, snill som jeg er (hehe), laget jeg like godt en bukse i samme stoff til henne. Knyttebukse denne gang. Og det gøye var at jeg fikk til kantene og knyttebåndene skikkelig bra denne gang. Stoffet var utrolig lett og godt å sy:) Mønsteret har jeg laget selv, den er i str. 92, og frottestoff er fra Metsola, kjøpt på textart. Kantene er rib fra Stoff og Stil.






Flink storesøster som leker med lillesøster


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar