onsdag 1. august 2012

Nye naboer

Om ikke lenge flytter vi inn i nytt hus ca. 30 min. kjøring fra her vi bor nå, og dermed vil vi få nye naboer. De aller nærmeste (huset like ved siden av) flytter inn omtrent på samme tid som oss. Men ikke nok med det - nabodama er gravid og skal ha tvillinger senere på høsten, og dermed får vi jo nye naboer i dobbelt forstand;) Kjønnene er kjent - det er én av hvert slag. Jeg har lyst å gi dem noe når de kommer, og i frykt for ikke få masse tid til å sy i flytteperioden (og jeg begynner jo å jobbe igjen også om en måneds tid..) så har jeg allerede sydd en body til hver av dem. Stoffet kjøpte jeg på CeTho designs tidligere i sommer. Det er interlock stoff laget av bambus, et stoff jeg aldri har sydd av før, men det var lett og behagelig å sy i. Men jeg hadde i grunn skikkelig uflaks - stoffet holdt akkurat ikke:( Da jeg skulle klippe siste to armene så jeg at jeg hadde bare nok til den ene. Dermed måtte jeg skøyte sammen stoff for å få til den siste armen, men med pyntesømmer på så ble det faktisk ganske tøft:) Jeg er likevel mest fornøyd med den blå og det har litt med knappene å gjøre. Det er i grunn litt utfordrende å sette knapper på omslagsbodyer når stoffet strekker seg i alle retninger, men når jeg bruker litt tid blir det som regel bra:)










-Bergljot-



4 kommentarer:

  1. Så fine bodyar!! Du e så flinke Bergljot;)
    Glede meg te dåkke flytte - å me blir naboar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Eg glede meg og kjempemasse te å flytta!! Og det å få gode naboer er jo bare ein bonus i tillegg te det fina huset og den fina øyå:)

      Slett
  2. Så herlige bodyer :D elsker det bambusstoffet, angrer på at jeg ikke har hamstret mer...Smart løsning på stoffmangel på ermet!

    SvarSlett