torsdag 25. april 2013

Kjolejenta

I forrige uke fikk jeg en bestilling av stoff fra Textart i posten. Jeg hadde bestilt bl.a. noen bomullsstoff med tanke på å sy sommerbukser til Eiril, i og med at flere av fjorårets bukser er blitt for små. Eiril fikk være med å åpne pakken, og frydet seg over alle de fine stoffene. Det ene etter det andre dro hun fram med ordene "ska du laga kjole av dette?". Tja..jeg sa at det var i grunn ikke det som var planen, jeg hadde tenkt hun skulle få noen nye bukser. Det ble en liten tenkepause, og så kom forlengelsen av min setning: "...og kjoler!" ;) Og nå har jeg oppfylt litt av kjoleønskene hennes. Ett av stoffene (foreløbig) har blitt til en kjole. Den er kanskje litt vel rosablomstrete, noe som kunne vært en fordel med å bruke stoffet til bukse - da kunne overdelen vært litt roligere. Men jeg tror Eiril vil like den. Så håper jeg bare hun ikke blir veldig skuffet over at jeg har brukt knappene som knapper, og dermed ødelagt det "fine" smykket som hun hadde laget ved å tre dem på en tråd;)


Mønsteret er bearbeidet fra et blusemønster i Ottobre 1/2010. 


-Bergljot-



1 kommentar: