fredag 3. oktober 2014

Guttestrikk

Til jul, da lillebror var i magen og vi visste at det ble en lillebror, fikk jeg "Den store guttestrikkeboka" av Charlott Pettersen (ja, altså jeg fikk den av jentene, men det er Charlott som har skrevet den). Den har mange søte og fine strikkeoppskrifter og modellene er bare gutter. Kjekt for ei som liker å strikke og ventet på en gutt;) Jeg har foreløbig strikket kun et av plaggene, nemlig en jakke. Den nærmer seg passelig, men størrelsen var vel fra 9-18 mnd. så vi får nå se når den kommer til å passe. Uansett satser jeg på at den kan brukes lenge, sånne ulljakker er jo så gode og anvendelige! I boka var den gul, men jeg strikket den i blått for jeg hadde så mange nøster igjen etter teppet jeg strikket til ham;) Knappene har jeg hatt liggende leeeenge, og fant endelig et plagg som de passet å bruke dem på. Tror de ble kjøpt på Stoff og Stil i si tid...


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar