onsdag 25. februar 2015

En stilig herremann

Jeg har forstått at etter at NRK begynte å sende "Det store symesterskapet" har syinteressen i landet økt betraktelig! Og på en måte økte det min intresse også - men da for å prøve nye ting. Jeg har de siste årene stort sett sydd i strekk stoffer og stort sett sydd barneklær. Tidligere sydde jeg mye til meg selv, da ikke så mye i strekk, så jeg kan annet også. Det jeg ikke har sydd mye av er herreklær. Og siden min mann, faktisk, også begynte å bli interessert i sying etter dette programmet, tenkte jeg at jeg skulle prøve å sy en bukse til ham. For han ville nemlig prøve seg på vest til seg selv!! Så VI bestilte et stoff på Stofstedet, fant mønster og satte i gang. Jeg ser jo at jeg har ennå mye å lære når det gjelder mønstertilpassing, men i det store og det hele ble han fornøyd med buksa. Og når han selv ble ferdig med vesten, ble han jo riktig så stilig:)

kjekt å prøve seg på en gylf igjen - det er sikkert 12 år siden sist...
med machende vest!

-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar